Sagene skoles musikkorps
Sagene skoles Musikkorps
 • Musikk for dagen oppdateres etter covid-19    • Styret, dirigent og instrumentlærere    • Øvingstider    • Aktivitetsplan    • Tidligere aktiviteter    • Lyst til å spille i korps?

Tidligere aktiviteter
    - Julekonsert 2020
    - Sponsor av Sagene Skoles Musikkorps
    - Spilleoppdrag første søndag i advent
    - Salgsartikler til inntekt for korpset
    - Seminar for kommende julekonsertsending 5. desember
    - Nye instrumenter!
    - Seminar/konsert/dugnad
    - Obos. Takk for Jubelen!
    - Drivhusverksted 27. September
    - Spillejobb lørdag 12. september 2020
    - Falske innsamlere
    - Sommeravslutning 2020
    - 17. Mai 2020
    - Hurra for alle som har støttet Sagene skoles musikkorps når loppemarkedet ble avlyst!
    - Sagene Skoles Musikkorps i Aftenposten Junior
    - Musikkvideo: Hjemme alene sammen, fra Sagene til New York!
    - Sagene Skoles Musikkorps trenger din støtte!
    - Bli med på vår #Hjemmepåskechallenge!
    - Informasjon (Corona) Loppemarked
    - Vårens loppemarked avlyst – Sagene Skoles Musikkorps trenger din støtte!
    - Generalprøve og konsert i Lilleborg kirke
    - Støtt korpset med VIPPS til 10938
    - Konsert og årsmøte 2020
    - Loppemarkedplakat V2020

Snarveier:

Bli med på vår #Hjemmepåskechallenge!

Bli med på vår #Hjemmepåskechallenge! Dans og lag plakater, og bli med i musikkvideoen vår!

Korpsene fra Sagene og Lilleborg skole skal bruke påska til å ferdigstille en musikkvideo der alle musikantene i korpset spiller sammen fra hver sin leilighet. Sangen har et oppløftende budskap, «Music makes the World go ’Round». Vi ønsker å ta utgangspunkt i det, og gi vår honnør til alle og alt som får verden til «å gå rundt» i disse dager, som butikkarbeidere, lærere, de som holder seg hjemme, dugnadsånd og kjærlighet.

Vi håper at mange har lyst til å skrive plakater med hvem og hva som holder dem og samfunnet i gang i disse dagene, og filme seg selv, så det kan redigeres inn i den ferdige videoen.

Vi vil også gjerne inkludere elever med danseinnslag i videoen. Vi har laget en kort koreografi som alle som ønsker, kan øve inn hjemme, og filme seg selv, og så får de være med i videoen.

Se video for instruksjoner om både dansevideo og plakat. Husk at det viktigste er ikke å gjøre dansen perfekt, men humør og utstråling! Hvis dere ikke får til å øve inn hele dansen, kan dere for eksempel øve inn første eller siste del.

Vi vil ha flere bidrag, send gjerne inn i løpet av helga! I tillegg til å danse dansen vi har laget, kan du lage din egen dans, vise fram noe du har gjort hjemme (som å legge et stort puslespill eller lære å stå på henda), eller finne på noe annet gøy! Foreldre laster deretter opp den ferdige videoen via wetransfer.com til hjemmepaskechallenge@gmail.com. Skriv også gjerne en melding med hvilken skole og klasse dere tilhører!

Ved å laste opp, godkjenner dere også at vi kan legge ut den ferdige videoen på sosiale medier som Youtube og Facebook. Hvis deltakelsen blir stor, kan vi ikke garantere at alle får være med i den ferdige videoen, men vi gjør vårt beste med de ressursene vi har!

Hvis noen foreldre har spørsmål om deltakelse eller trenger hjelp til å laste opp eller dele videoen, ring eller meld styreleder Bår Stenvik 98283754 / bstenvik@gmail.com.

Håper dere synes dette er et bra tiltak, og har lyst til å være med og lage en kul video!

Følg Sagene skoles musikkorps på Facebook og Instagram, eller gå inn på nettsidene våre for å følge med på #Hjemmepåske-challenge!

Hilsen korpset!

Sagene skoles Musikkorps, Pb 67, 0412 Oslo